Protectia
Muncii
Elaborarea documentatiilor necesare īn vederea
obtinerii autorizatiei de functionare a persoanelor juridice din
punct de vedere al protectiei muncii, īn conformitate cu art.9,
lit. b) din Legea protectiei muncii nr.
90/1996, republicata, Legea
nr. 359 / 2004 privind simplificarea formalitatilor la īnregistrarea
īn registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale
si persoanelor juridice, īnregistrarea fiscala a acestora, precum
si la autorizarea functionarii persoanelor juridic.
Īn conformitate cu prevederile art. 9 din Legea protectiei muncii,
desfasurarea activitatilor de catre persoane juridice si fizice
este conditionata de obtinerea autorizatiei de functionare din punct
de vedere a protectiei muncii, eliberata de Inspectoratul teritorial
de Munca pe raza caruia se afla sediul persoanei juridice sau fizice.
Prin persoane juridice si fizice se īnteleg: agentii economici din
sectorul public, privat si cooperatist, inclusiv cu capital strain,
care desfasoara activitati pe teritoriul Romāniei, autoritatile
si institutiile publice ..... asociatiile nonprofit, precum si asociatiile
cu scop lucrativ care īsi desfasoara activitatea īn baza prevederilor
legale.
Autorizatia de functionare reprezinta documentul prin care se atesta
ca la data verificarii, persoana juridica sau fizica īndeplineste
conditiile minime, stabilite prin standardele si normele de securitate
īn vigoare, astfel īncāt sa fie prevenite accidentele de munca si
īmbolnavirile profesionale.
Documente necesare autorizarii:
- Cererea de acordare a autorizatiei, adresata Inspectoratului Teritorial
de
- Munca;
- Certificatul de īnregistrare de la Oficiul National al Registrului
Comertului;
- Memoriul tehnic.
|